.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شهرداری‌ها کمترین نقش را در عمران شهری مازندران دارند
رییس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی مازندران گفت: بررسی ها نشان می دهد بخش عمده ای از درآمد شهرداری های استان برای حفظ نیروی انسانی هزینه می شود و در واقع نقشی در اجرای طرح های عمرانی شهری استان ندارند.

به گزارش ایرنا، مفید غلامی راد روز پنجشنبه در نشست مجمع نمایندگان مازندران در ساری افزود: در حال حاضر بیشتر اعتبارات طرح‌های عمرانی شهرداری های‌استان ازمحل بودجه های استانی و ملی تامین می شود.

 

وی با ذکر این نکته که نظارت بر درآمد و بودجه شهرداری ها نیز بسیار ضعیف و به نظر می رسد اصلا وجود نداشته باشد، توضیح داد: با توجه به شرایط شوراهای اسلامی شهرها ، مدیریت در هزینه کرد در شهرداری ها کاملا بدون نظارت و  به نوعی خودسرانه شده است.

 

رییس سازمان برنامه و بودجه مازندران با اشاره به این که حداقل ۴۰ درصد درآمد شهرداری ها باید برای اجرای طرح های عمرانی هزینه شود، اظهار داشت: اکنون به دلیل مشکلاتی که در بخش نیروهای انسانی شهرداری ها وجود دارد ، درآمد شهرداری در اجرای طرح های عمرانی شهری اختصاص پیدا نمی کند.

 

وی خطاب به مجمع نمایندگان استان مازندران درمجلس شورای اسلامی گفت : به دلیل نبود کارخانه های بزرگ تولیدی و صنعتی در محدوده شهرهای استان ، سرانه سه درصدی شهروندان استان از محل بودجه سازمان مالیاتی کشور که هر ساله از سوی وزارت کشور پرداخت می شود ،بسیار اندک است ، یعنی در سال ۹۹ سرانه هر شهروند مازندرانی از بودجه مالیاتی کشور  ۱۴ هزار تومان بود در حالی که این سرانه شهروندی در برخی از استان های کشور تا ۵۳۰ هزار تومان نیز گزارش شده است.

 

غلامی راد گفت: از سوی دیگر تا زمانی که برخی از طرح های  شهرهای مازندران به عنوان نمونه در حوزه پسماند و منابع آبی ، تامین آب شرب و حل معضل فاضلاب سرمایه گذاری به صورت یکپارچه دیده نشود، نمی توانیم به توسعه مناسب استانی برسیم .

 

وی از نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی خواست تا نظام توسعه ای بودجه ای استانی را با ارایه ظرفیت  ها و توانمندی های استانی در قالب شاخص های برخورداری از بودجه های ملی ، ردیفی و اختصاصی ،طبق قوانین پیگیری کنند.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران بر لزوم هم افزایی مسئولان در گرفتن بودجه ملی و تخصیص اعتبیارات ویژه تاکید کرد و گفت: اگر دستگاه های اجرایی بر اساس شاخص های قانونی به دنبال ردیف های اعتباری ملی و تخصیص های موردی بروند، می توانیم به توسعه مناسبی در استان برسیم.

 

غلامی راد سیاسی بازی و نبود نگاه کلانشهری بودن مازندران بین مسئولان و مردم را از مشکلات اساسی برای رسیدن به توسعه زیر ساختی استان برشمرد و توضیح داد: دولت در تخصیص اعتبار حل معضل پسماند استان های شمالی به ویژه مازندران اصلا کمبود اعتبار را مطرح نکرده است و تا کنون ۲۷۵میلیارد تومان برای پسماند استان اعتبار تخصیص و پرداخت کرده است ، اما هنوز با مشکل راه اندازی زباله سوز ساری مواجه هستیم.

 

وی به اختصاص ۸۵۰ مییلیارد تومانی بودجه در سفر دکتر نوبخت در خرداد ماه سال قبل به استان مازندران اشاره کرد و گفت: طی ۲ ماهه گذشته نیز ۲۵۰ میلیارد تومان نیز برای حل مشکلات متخلف استان از جمله  در حوزه بحران آب ، پسماند و حوادث غیر مترقبه تخصیص و پرداخت شده است.

 

 نشست بررسی مشکلات بخش های مختلف مازندران از جمله کمبود آب شرب و کشاورزی ، دغدغه کشاورزان از قیمت و بازرگانی برنج،محدودیت های کشت دوم برنج ،طرح های منابع آبی و پسماند امروز پنجشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان ،رییس برنامه و بودجه و مجمع نمایندگان استان در مجلس برگزار شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.055 seconds.